Helpdesk

Ondanks het feit dat wij onze uiterste best doen om u van dienst te zijn kunnen er zich altijd problemen voordoen. De helpdesk van De registratiedienst is u uiteraard behulpzaam bij het oplossen van deze problemen. Wij staan ervoor dat wij optimaal bereikbaar zijn, in geval van nood zijn we dat zelfs 24 uur per dag.

Om onze service optimaal te houden verzoeken wij u bij eventuele problemen eerst deze pagina’s door te lezen. Veel vragen zijn reeds eerder gesteld, en het antwoord is hier dan vaak te vinden. Op deze manier wordt onze helpdesk minder belast, en kunnen wij u sneller van dienst zijn.

Maak in het menu hiernaast uw keuze of kijk of u een antwoord kunt vinden binnen de meest gestelde vragen. De pagina’s worden regelmatig bijgewerkt met de laatste nieuwtjes en vragen, het is dus zeker raadzaam om hier regelmatig eens terug te komen.

Veel gestelde vragen

Algemeen

Kan ik mijn pakket omzetten in een ander pakket?
U kunt altijd veranderen van pakket. Neem contact met ons op als u een pakketwijziging wilt laten uitvoeren.
Hoe lang loopt mijn contract?
Uw contract termijn is per product verschillend. In de beheer omgeving kunt u de pakketten vinden welke u afneemt, hierbij kunt u ook vinden hoelang deze al lopen.
Waar wordt mijn data bewaard ?
Onze datacenter bevindt zich in Naaldwijk waar ook onze kantoor gevestigd is. Alle actuele data staat in onze datacenter opgeslagen op onze redundant uitgevoerde storage cloud.
Hoe is jullie bereikbaarheid ?
Tijdens werkuren kunt u ons bereiken via ons algemene telefoonnummer of via de e-mail. Buiten werkuren zijn wij, in geval van calamiteiten, bereikbaar onder een storingsnummer. Collega’s die voor de storingsdienst ingezet worden zijn ervaren techneuten en hebben de kennis en bevoegdheden om bij storingen in te kunnen grijpen. Let wel op, omdat in het verleden vaak gebeurde dat klanten tijdens kantoortijden het storingsnummer belden in plaats van ons algemene nummer staat ons storingsnummer niet meer op de website vermeld. U krijgt de storingsnummer te horen als u ons algemene nummer belt en ons voicemail bericht tot het einde afluistert.
Kan ik bij jullie op bezoek komen ?
Persoonlijke contact met onze klanten vinden wij uiteraard erg fijn en u bent van harte welkom om uw wensen persoonlijk met ons te komen bespreken. Omdat wij meestal op het datacenter bezig zijn of bij klanten op locatie zijn willen wij wel graag van te voren eerst een afspraak maken voordat u bij ons op bezoek komt. Zodoende kunnen wij voor u de juiste medewerker die dag vrij houden zodat al uw vragen naar tevredenheid beantwoord kunnen worden.

Administratie

Wanneer krijg ik een factuur?
Afhankelijk van de termijn van het product wat u heeft afgenomen krijgt u 4 weken voor het einde van die termijn uw factuur toegezonden. In de beheer omgeving kunt u de afgenomen diensten bekijken en hun verloop termijn zien.
Hoe wijzig ik mijn contact gegevens?
U kunt uw contact gegevens zelf wijzigen via de beheer omgeving. Via het kopje “Administratie” kunt u desbetreffende wijzigingen uitvoeren. In uw account kunt u enkel wijzigingen in het woonadres, telefoonnummer en e-mailadres aanbrengen. Wilt u een account compleet overdragen naar een ander houder neem dan contact met ons op.
Ik wil de facturen graag per post ontvangen. Kan dat?
Wij sturen onze facturen altijd eerst per e-mail, indien u de factuur meteen per post wilt ontvangen dan is dat uiteraard wel mogelijk. U kunt facturatie per post voor uw account aanzetten via de beheeromgeving. Let wel op, er komen ook kosten van €2,50 per factuur bij.
Kan ik de facturen ook betalen per automatische incasso?
Ja, wij kunnen bij ieder factuur automatisch het bedrag afschrijven van uw rekening. U kunt automatische incasso voor uw account aanzetten via de beheeromgeving.
Hoe kan ik de tenaamstelling van mijn facturen wijzigen?
U kunt de tenaamstelling van uw facturen laten wijzigen door uw nieuwe gegevens te mailen naar onze administratie. De wijziging worden enkel in ons facturatiesysteem aangepast, eventuele domeinnamen in uw account worden niet overgedragen naar de nieuwe naam.
Wat zijn WHOIS gegevens?
WHOIS gegevens zijn de gegevens die gekoppeld zijn aan uw domeinnaam. U kunt de WHOIS gegevens van domeinnamen opvragen via verschillende websites. Voor .nl domeinnamen kunt u bijvoorbeeld via sidn.nl een WHOIS check uitvoeren waardoor u er onder andere achter kunt komen wie de eigenaar van de domeinnaam is, wat zijn e-mailadres is en bij welke bedrijf desbetreffende domeinnaam geregistreerd staat.

De WHOIS gegevens kunnen ook verborgen worden om te voorkomen dat anderen achter uw gegevens komen. ook kunt u per domeinnaam zelf uw whois gegevens aanpassen via ons beheeromgeving. Tevens is het ook mogelijk om, tegen een extra vergoeding, uw gegevens af te schermen van het publieke internet. Indien u hierin geïnteresseerd bent, kunt u telefonisch contact met ons opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

E-mail

Wat is het verschil tussen POP3 en IMAP?
Het grote verschil tussen POP en IMAP is dat bij POP alle e-mail wordt gedownload van de mailserver op uw apparaat en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan.
Hoe moet ik mijn e-mailprogramma instellen?
Om e-mail te kunnen versturen en ontvangen moet u het nieuwe e-mailadres installeren in uw e-mailprogramma. Welk e-mailprogramma gebruikt u?

E-mail configureren op desktop

E-mail configuren op mobiel of tablet:

Ik kan geen e-mail versturen
Vergelijk de door u ingevulde gegevens met de gegeven voorbeelden via onze e-mail instellingen pagina.
De server staat "relaying" niet toe, wat betekent dit?
Wanneer u de melding krijgt dat de server “relaying” niet toe staat betekent het dat bij de uitgaande e-mailserver instellingen de gebruikersnaam en wachtwoord niet ingevoerd zijn of dat de verificatie voor de uitgaande e-mailserver niet aan staat.

Dit probleem kunt u oplossen door in uw e-mailclient of de verificatie voor de uitgaande server aan te zetten en dan te kiezen voor “dezelfde instellingen gebruiken als voor de inkomende mail” of door uw gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren bij de instellingen voor de uitgaande e-mail. Let hierbij op dat in sommige e-mailprogramma’s de gebruikersnaam en wachtwoord volgens het programma optioneel zijn, echter is dat niet zo en dient u de gebruikersnaam en wachtwoord wel in te voeren.

Welke poort moet ik gebruiken?
De poortnummers worden in bijna alle gevallen automatisch ingevuld door uw e-mailclient. In de meeste gevallen werkt alles dan ook naar behoren, echter wordt de uitgaande e-mailpoort(25) soms wel eens geblokkeerd door de internetprovider. Wanneer u geen e-mails kunt versturen kunt u altijd proberen om de uitgaande e-mailpoort te veranderen van 25 naar 587.
Hoe stel ik een automatische antwoord(autoreply) in op mijn e-mailadres?
Een autoreply ofwel een automatische antwoord op uw e-mailadres kan ingesteld worden in de beheer omgeving. Onder het kopje Email beheer zult u “Autoresponder teksten” zien staan. Hier kunt u een tekst aanmaken die u daarna dan weer via “Autoresponders beheren” aan een door u gekozen e-mailadres kunt koppelen.
Mijn mailbox zit vol, hoe kan ik dit oplossen of voorkomen?
Indien uw mailbox regelmatig vol raakt zou het kunnen zijn dat uw mailbox initieel erg klein is aangemaakt. Controleer eerst via de beheeromgeving hoe groot uw mailbox is en vergroot uw mailbox indien u nog opslagruimte over heeft in uw pakket. Heeft u uw mailbox vergroot en blijft uw mailbox vollopen of was uw mailbox al groot, dan kunt de volgende stappen doornemen:

– Controleer hoe u uw mail uitleest, in de eigenschappen van uw e-mail account kunt u terugvinden of u uw mail via de POP3 protocol of via de IMAP protocol uitleest.

– Staat uw account op de POP3 protocol ingesteld, dan heeft uw hoogstwaarschijnlijk de optie “kopie van berichten xx aantal dagen bewaren op de server” aangevinkt staan. Indien u dat vinkje uitzet zal uw email cliënt tijdens het ophalen van uw mail ook gelijk uw mailbox op de server opschonen.

– Staat uw account ingesteld op IMAP dan moet u weten dat bij het IMAP protocol alle berichten op de server bewaard worden. Als u niet regelmatig uw mailbox opruimt en uw prullenbak leegt blijf al dat mail voor altijd op de server staan en neemt hierdoor ruimte in beslag. Verwijder onnodige mailberichten en leeg uw prullenbak. Let op dat, afhankelijk van uw taalinstellingen op uw pc, de prullenbak “Deleted Items”, “Trash” of “Verwijderde Items” genoemd kan worden. Controleer ook uw “Sent Items”, “Sent” of “Verzonden Items” map indien u regelmatig berichten met grote bijlagen verstuurt. In dat geval kan dat ook de reden zijn van het vollopen van uw mailbox

Kan ik jullie e-maildiensten ook gebruiken op mijn mobiel?
Onze maildiensten kunnen op alle apparaten gebruikt worden, dit geldt dan ook voor telefoons en tablets. In de e-mail instellingen pagina kunt u voorbeelden vinden voor Apple en Android apparaten, deze voorbeelden kunt u gebruiken voor alle mobiele apparaten omdat de gegevens altijd het zelfde blijven.
Wat is SPAM?
Spam is een verzamelnaam voor ongewenste berichten en is ook bekend als Unsolicited Commercial E-mail en Unsolicited Bulk E-mail. Onder deze term vallen ongewenste e-mails en reclameboodschappen op websites.
Wat is een spamfilter?
Een spamfilter kan spam berichten herkennen voordat u deze gezien heeft. Een simpele spamfilter kan aangeven dat een bericht spam is terwijl een geavanceerde spamfilter de berichten ook in quarantaine kan plaatsen en ervoor kan zorgen dat u deze niet ziet. Verder kan een geavanceerde spamfilter ook rapporten uit brengen waarin staat wat er allemaal geblokkeerd is. Bij ons heeft u in alle pakketten waar maildiensten in zitten een geavanceerde spamfilter.
Lees hier meer over de voordelen van uw spamfilter.
Hoe activeer ik mijn SPAM en VIRUS Filter?
De spamfilter kunt u activeren in de beheer omgeving. Log in op de beheer omgeving, selecteer uw domeinnaam en kies voor spamfilterbeheer. Klik vervolgens op “Activeer spamfilter”. Na activering kunt u inloggen op uw SPAMFILTER control panel en uw spamfilter verder fine-tunen.

Hosting & Plesk

Wat is PLESK?
Plesk is een webhosting control panel. Op de Plesk hosting panel kunt u wijzigingen die voorheen wat lastig of onmogelijk waren met heel veel gemak uitvoeren. Zo kunt u bijvoorbeeld:
De PHP versie voor uw website wijzigen
Met 1 klik WordPress installeren
Automatische backups beheren
Databases aanmaken
Extra domeinen koppelen aan uw hosting pakket
FTP gegevens aanpassen & meer!
Hoe maak ik een backup?
In de PLESK omgeving staat rechts boven in het scherm een menu waar u de backup manager kunt vinden. Via de backup manager kunt uw website veiligstellen en/of terugzetten. Wij maken ieder week een volledige backup en ieder nacht worden de wijzigingen van uw website, databases en overige website data toegevoegd aan het backup archief. Van de volledige backups worden er altijd 2 laatste versies bewaard, de dagelijkse backups worden na het maken van een volledige backup gewist.
Hoe installeer ik met 1 klik WordPress of een andere CMS?
Log in op uw PLESK control panel, klik in het linkermenu op WordPress. Klik vervolgens op installeren. In het venster wat vervolgens verschijnt kunt u uw website titel invoeren en een themaset selecteren. Controleer de overige instellingen en klik op “Instellingen automatische updates”. Select hier bij kopje WordPress “Ja, alle updates” en vink Plugins en Thema’s aan.
Klik vervolgens op installeren. De WordPress toolkit zal automatisch alle installaties uitvoeren. Na installatie kunt op “Aanmelden” klikken om in te loggen op uw frisse nieuwe wordpress installatie.
Wilt u liever Joomla, Drupal, Magento of een ander applicatie installeren?
Klik op Toepassingen/Applications. U krijgt een lijst te zien met de beschikbare toepassingen, klik op installeren en volg de instructies op uw scherm.
Hoe koppel ik extra domeinen aan mijn account?
Login op de beheeromgeving, selecteer uw domeinnaam en kies voor “Webhosting beheer”. Onderaan deze pagina krijgt u de mogelijkheid om een extra (sub)domeinnaam op 3 verschillende manieren te koppelen aan uw account:

  • Als een losse webhosting account met zijn eigen httpdocs folder, statistieken en logbestanden.
  • Als een alias voor uw hoofddomein, de websitebestanden/httpdocs folder en statistieken/logbestanden worden gedeeld met uw hoofddomein.
  • Als een zoekmachinevriendelijke 301-redirect naar uw hoofdomein.

Na het koppelen van uw nieuwe domein kunt u inloggen op uw hosting control panel om uw website verder te beheren. U kunt bijvoorbeeld vervolgens op een heel eenvoudige manier WordPress installeren en de website direct voorzien van een gratis SSL certificaat.

Hoe wijzig ik de PHP versie?
De PHP versie kunt u vinden onder het kopje websites en domeinnamen. Wij raden u aan om altijd de laatste PHP versie te gebruiken. Doorlooptermijn van een php versie is meestal 5 jaar, daarna stop het support van de meeste cms systemen op verouderde php versies en zal de leverancier geen security updates meer uitbrengen. Let bij wijzigingen van uw php versie kan het tot wel 15 minuten duren voordat de webserver de wijzigingen heeft opgepikt.
Wat is dataverkeer?
Wanneer u een foto van één megabyte op uw pagina heeft staan, welke vervolgens honderd keer wordt opgevraagd, dan heeft u in theorie honderd megabyte dataverkeer gegenereerd. Dit wordt HTTP-verkeer genoemd. In de praktijk wordt dit overigens nog iets meer vanwege de overhead, wat betekent dat er tussendoor communicatie is om fouten op te kunnen vangen. De hoeveelheid dataverkeer wordt in bytes berekend. De hoeveelheid in uw pakket is de inbegrepen hoeveelheid per maand.

Mocht u onverhoopt deze hoeveelheid overschrijden, dan zal Interip.nl contact met u opnemen om een en ander door te spreken. Onverwachte rekeningen zullen er niet zijn, bij overschrijding wordt u altijd eerst door ons gewaarschuwd. Structurele overschrijding wordt op basis van nacalculatie achteraf gefactureerd.

Hoe upload ik mijn website door middel van FTP?
De login gegevens voor uw ftp account zijn tijdens het aanmaken van uw account naar u toegemaild. Als u deze niet meer weet kunt u deze opvragen via de beheeromgeving of direct via het plesk control panel.
Klik “hier” om naar de pagina te gaan waarin wordt uitgelegd hoe u uw ftp programma moet instellen om verbinding te maken en bestanden te overzetten naar uw webhosting ruimte. Belangrijk hierbij is dat u uw website bestanden upload naar de httpdocs folder. Indien u meerdere domeinen host onder uw pakket dan zullen deze domeinen hun eigen webroot map hebben.
Ik heb mijn site net ge-upload maar ik kan hem niet zien
U dient als startpagina default.htm (of als uw pakket dit ondersteunt default.asp) te gebruiken. Deze pagina wordt als eerste getoond aan uw bezoekers. Als deze pagina niet bestaat verschijnt er een foutmelding op het scherm. De default.htm pagina moet geplaatst worden in de root (hoofdmap) van uw website. De benaming van de rest van uw pagina’s maakt niet uit.
Als ik mijn site bekijk krijg ik de melding Directory Listing Denied
U krijgt deze melding te zien als u niet de juiste naamgeving heeft gebruikt voor uw index pagina. Ons server kijkt of de volgende index pagina’s aanwezig zijn in uw website root folder:

  • default.htm
  • default.html
  • index.htm
  • index.html
  • default.php
  • index.php
  • index.shtml
  • welkom.htm

Mocht de server geen een van de bovenstaande bestanden tegenkomen dan wordt er een “Directory listing denied” melding weergegeven. Controleer of u uw bestanden in de juiste website root folder heeft geplaatst, doorgaans is dat voor uw hoofddomein “HTTPDOCS”.

Mijn site is niet zichtbaar in de zoekmachines
De zichtbaarheid van uw website in de zoekmachine’s is afhankelijk van diverse factoren. Bekijk de tips op ons zoekmachine pagina:
Uw site en de zoekmachines

DNS

Wat is DNS?
DNS staat voor Domain Name System. Alle domeinnamen en IP-adressen staan in een database en worden met elkaar verbonden via DNS-servers, ook wel nameservers genoemd. Wanneer je een domeinnaam bezoekt, zet de nameserver de domeinnaam om in een IP-adres.
Wat is een subdomein?
Een subdomein wordt meestal gebruikt wanneer er specifieke informatie op een pagina moeten weergegeven worden. Een voorbeeld hiervan is test.uwdomeinnaam.nl. Test is hier dan het subdomein. De meest gebruikte subdomein is uiteraard www. Op test.uwdomeinnaam.nl zou er bijvoorbeeld een test website gemaakt kunnen worden voordat deze live gaat op de www versie van het domein.
Na hoeveel tijd is een DNS wijziging wereldwijd actief?
DNS wijzigingen die u via de beheer omgeving uitvoert zullen in de meeste gevallen binnen 1 uur actief zijn. Om misverstanden te voorkomen raden wij wel altijd aan om rekening te houden dat sommige DNS wijzigingen binnen 24 tot maximaal 48 uur actief kunnen zijn.
Wat is een nameserver?
Een nameserver vertaalt domeinnamen in IP-adressen. Typt iemand een domeinnaam in zijn browser, dan zal zijn computer aan de nameserver van je website vragen naar welk IP-adres hij moet surfen.
Wat zijn A-records?
Een A-record is een subdomein die u vanaf uw domeinnaam naar een IP adres kunt verwijzen. Zo kunt u bijvoorbeeld www.uwdomeinnaam.nl naar de IP adres van een andere server laten verwijzen terwijl uw domeinnaam niet bij de beheerder van desbetreffende server geregistreerd staat. In de meeste gevallen wordt dit gebruikt door klanten die een eigen server hebben.
Wat zijn TXT, SRV en DKIM records?
Een TXT-record is een type DNS-record dat tekstuele informatie levert aan bronnen buiten uw domein. De tekst kan worden gelezen door mensen of machines, en u kunt deze voor verschillende doeleinden gebruiken. DKIM en SRV records worden dan ook meestal in de vorm van een TXT record toegevoegd aan de domeinnaam. In de meeste gevallen wordt dit gebruikt ter verificatie van het domein voor bijvoorbeeld een dienst als Office365. Ook wordt het vaak gebruik voor het beveiligen van uw domeinnaam door een zogenaamde SPF record. Met een SPF record kunt u aangeven welke mailservers e-mail mogen versturen vanuit uw domeinnaam. Zo voorkomt u dat hackers misbruik kunnen maken van uw e-mail adres door uit uw naam spam te versturen.
Wat zijn de beste extensies om te registreren?
Dit is voor iedereen anders, het ligt er heel erg aan wat uw doelgroep is. Indien u een Nederlandse website gaat maken die alleen bedoeld is voor Nederlanders, dan is de .nl de beste extensie. Indien u een Engelse website gaat maken waarvan de doelgroep internationaal is, dan is de .com de beste extensie. Natuurlijk zijn er meer mogelijkheden en meestal is het ook beter om over meerdere extensies te beschikken zodat u deze kunt doorsturen.

Indien u hier meer vragen over heeft kunt u altijd telefonisch contact opnemen met ons.

Wat zijn MX records?
Een MX record geeft aan welke mailserver(s) verantwoordelijk zijn voor het ontvangst van e-mail gericht aan uw domein. Aan de hand van een prioriteitlijst kunt u bepalen welke mailserver als eerst uw mail moet aannemen.
Wat is een CNAME?
Een CNAME (canonical name) record wijst een host naam toe aan een andere hostnaam.

U kunt bijvoorbeeld een CNAME record toevoegen voor uw webmail server, bijvoorbeeld “webmail”, zodat wie “webmail.uwdomeinnaam.nl” ingeeft terecht komt op de webmail toepassing op uw server. Dit dient dan wel goed ingesteld te worden op uw eigen server.

Domeinnamen

Hoe kan ik een domeinnaam overdragen?
Bij het overdragen van uw domeinnaam naar een ander eigenaar zijn de onderstaande mogelijkheden van toepassing:

  • Externe overdracht, domeinnaam wordt overgedragen naar een nieuwe houder en de nieuwe houder heeft een eigen provider. U kunt in dat geval voor 2 opties kiezen. Of u draagt eerst de domeinnaam over op de naam van de nieuwe houder en verstrekt hem dan de transferkey of u geeft de nieuwe eigenaar direct de transferkey zodat zij voor de verhuizing en de overdracht zorgen. Let wel op dat in het laatste geval, als de nieuwe eigenaar wel de domeinnaam verhuist maar niet de overdracht uitvoert, u nog steeds juridisch verantwoordelijk blijft voor deze domeinnaam zonder dat u er nog controle over heeft.
  • Interne overdracht, domein blijft in uw account. Maak eerst een nieuwe registrant contact aan op ons domein contacten pagina. Zoek vervolgens de domeinnaam op die u wilt overdragen en ga naar details. U krijgt op de details pagina de optie te zien om de eigenaar van uw domeinnaam te wijzigen.
  • Interne overdracht, nieuwe eigenaar heeft reeds een eigen klantaccount bij ons. Dit is helaas nog niet volautomatisch mogelijk via de beheeromgeving. Stuur hiervoor naar ons de nieuwe klantid, registrant contactid en de domeinnaam per email naar ons. Na toestemming van de nieuwe eigenaar wordt de domeinnaam overgedragen.

 

Hoe kan ik mijn domeinnaam opzeggen/verhuizen?
U kunt uw domeinnaam opzeggen door de “Autorenew” voor desbetreffende domeinnaam uit te zetten via de beheer omgeving. U kunt daar de keuze maken of u uw domeinnaam niet meer wilt laten verlengen of wilt verhuizen naar een andere registrar.

Kan ik een opzegging/verhuizing intrekken?
Een opzegging kan voor de vervaldatum altijd gratis ongedaan gemaakt worden. Hiervoor dient u de “Autorenew” weer aan te zetten via de beheer omgeving. Let wel op, als uw domeinnaam verlopen is dan komt deze bij sommige extensies direct vrij en bij andere extensies weer in een quarantaine periode van een x aantal dagen. Afhankelijk van de extensie kan het heractiveren van een domeinnaam in quarantaine extra kosten met zich meebrengen.

Zijn er kortingen wanneer ik meerdere domeinnamen wil registreren?
Bent u van plan om een grote aantal domeinen via ons te registreren of naar ons te verhuizen neem dan contact met ons op voor een passende offerte.

Wat betekent "domeinnaam in quarantaine" ?
Na de vervaldatum van een domeinnaam wordt de domeinnaam bij de meeste extensies automatisch in quarantaine geplaatst. Dit betekent dat uw domeinnaam tijdens deze quarantaine periode niet geregistreerd kan worden door een ander. Wanneer de domeinnaam in quarantaine is bent u de enige die de domeinnaam daar weer uit kan halen voordat deze periode voorbij is. De quarantaine periode verschilt per extensie, ga naar ons domein extensie overzicht pagina en bekijk per extensie wat de quarantaine periode is. Let wel op dat er voor het heractiveren van domeinnamen die in quarantaine zijn geraakt extra kosten aan zijn gebonden. Voor de meeste extensies hebben wij het mogelijk gemaakt dat u deze eenvoudig kunt heractiveren via de beheeromgeving.

E-Mail Forwarding

Wat is een e-mail forwarding ?
E-mail forwarding houdt in dat u het mail wat binnen komt op uw mail adres door laat sturen naar een interne of een externe e-mail adres. Zo kunt u zelf bepalen of mail gericht aan uw domeinnaam uit moet komen op uw mailbox ruimte en/of doorgestuurd moet worden naar bijvoorbeeld uw gmail adres. Ook is het mogelijk om 1 bepaalde e-mail adres uit te laten komen op verschillende mailboxen. U kunt de forwarding van uw e-mail zelf instellen via onze beheeromgeving.

Is er een limiet aan aantal doorgestuurde berichten ?.
Nee, wij limiteren de aantal berichten wat wij voor uw domeinnaam afhandelen niet. Enkel als wij merken dat er sprake is van misbruik of een lus in de forwarding dan stoppen wij de forwarding om schade aan onze systemen te voorkomen.

Waar moet ik op letten bij het forwarden van mijn e-mail ?
Alhoewel e-mail forwarding een handige methode is om al uw mail samen te voegen in 1 mailbox moet u met het forwarden van uw email naar een externe e-mail adres met de volgende rekening houden; Steeds meer mailservers, zoals ook die van ons, controleren tijdens het aannemen van e-mail of de verzendende mailserver mail mag versturen namens het afzender domein. Dit doen ze door naar het SPF record te kijken van de afzender domein. Komt er in de SPF record het ip adres van de afzender mail niet voor dan wordt het bericht geweigerd of zwaar belast met spampunten. Stelt u voor u een email forwarding aanmaakt, bijvoorbeeld forward@uwdomeinnaam.com en u laat alle berichten die aankomen doorsturen naar henk@hotmail.com. Nu stuurt Peter met als email adres peter@gmail.com naar forward@uwdomeinnaam.com een mailbericht. Zodra dat bericht aankomt bij ons kijken wij of de mailserver die Peter heeft gebruikt overeenkomt met de mailservers op de SPF lijst. Zo ja dan stuurt ons mailserver datzelfde bericht exact door naar henk@hotmail.com. Bij aankomst doen de mailservers van Hotmail ook nogmaals een SPF check maar omdat het bericht ditmaal niet van een google server afkomstig is faalt het SPF controle. Afhankelijk van de strengheid van spamfiltering bij hotmail zal dat bericht dan of worden verwijderd of direct in de spambox worden geplaatst.

Domeinnaam Forwarding

Wat is een domeinnaam forwarding ?
Domeinnaam forwarding houdt in dat u het web verkeer wat binnenkomt op uw domeinnaam laat doorsturen naar een andere domein. Via ons forwarding script kan dat op verschillende methoden ingesteld worden. Hierbij is het mogelijk om per domeinnaam te zien hoeveel bezoekers u per dag heeft gehad.

Is mijn doorgestuurde site zichtbaar in de zoekmachines?
Bij het doorsturen van uw domeinnaam naar een ander website kunt u in ons beheeromgeving kiezen voor verschillende methoden van forwarden. Als u kiest voor een FRAME forwarding dan is het mogelijk om extra content zoals een titel, omschrijving en sleutelwoorden op te geven. Tijdens het indexeren van uw domeinnaam kan dan een zoekmachine uw domeinnaam indexeren met deze content en zal u uw domeinnaam terug kunnen zien in de zoekmachines. De mate van hoe hoog u op de zoekmachines geïndexeerd wordt is natuurlijk afhankelijk van de gebruikte sleutelwoorden, de concurrentie voor een bepaalde sleutelwoord, de aantal externe site’s die naar uw domein terug linken, het gebruikte domein en nog veel meer andere factoren.

Welke manieren van een domeinnaam doorsturen bestaan er?
Bij het doorsturen van uw domeinnaam kunt zelf instellen of u uw www domein, subdomein of alles wilt doorsturen naar een ander adres. Zo is het mogelijk om www.uwdomeinnaam.com door te sturen www.microsoft.nl en tegelijkertijd website.uwdomeinnaam.com door te laten sturen www.google.nl. Wij onderscheiden 2 verschillende type forwardings:

  • URL-Forwarding, ook wel FRAME forwarding genoemd. Deze forwarding kunt u het best gebruiken als u het brondomein in het adresbalk zichtbaar wilt laten terwijl de inhoud van het doeldomein wordt getoond. Als u hierbij ook nog een extra titel, omschrijving en sleutelwoorden bij opneemt verhoogt u de kans op indexatie van het brondomein in de zoekmachines.
  • KRDIR-Forwarding, ook wel een 301 redirect genoemd. Deze forwarding kunt u het best gebruiken als u bijvoorbeeld een nieuwe site heeft en uw oude site nog een tijdje hierop wil laten uitkomen. Bij een 301 redirect wordt er aan de zoekmachines doorgegeven dat het een permanente redirect is, eventuele opgebouwde zoekmachine reputatie (bv. google pageranking) wordt dan van de brondomein overgedragen naar de doeldomein. Handig als u uw nieuwe site een zoekmachine boots wilt geven, doordat het adres in uw adresbalk veranderd naar het doeladres kunnen uw bezoekers ook gelijk uw nieuwe site bookmarken.

 

Wat kan er nog meer ?
Naast de bovenstaande 2 methodes voor het doorsturen van uw domeinnaam kunt u zelf ook nog aangeven hoe ons forwarding systeem moet omgaan met pagina namen achter het bronurl. Als er bijvoorbeeld een verzoek binnenkomt op www.uwdomeinnaam.com/pagina1.html dan kunt u in ons forwarding beheer pagina bepalen of er een 404, “pagina niet gevonden” melding wordt getoond, het verzoek direct wordt doorgestuurd naar het doelurl of het verzoek wordt doorgestuurd naar doelurl/pagina1.htm. In combinatie met een 301-redirect wordt deze methode vaak gebruikt om snel pageranking van de ene domein over te dragen naar een ander domein.

Houden jullie statistieken van de forwarding bij ?
Ja, u kunt via onze beheeromgeving per domein zien hoeveel bezoekers u op een forwarding domein heeft gehad.

SSL

Wat is SSL?

Secure Socket Layer (SSL) en Transport Layer Security (TLS) is het meest gebruikte beveiligingsprotocol. Het is in feite een protocol dat een beveiligd kanaal voorziet tussen twee computers die via internet of een intern netwerk communiceren. In de huidige digitale wereld wordt het SSL-protocol doorgaans gebruikt wanneer een webbrowser een veilige verbinding moet kunnen maken met een webserver via het inherent onveilige internet.

Technisch gezien is SSL een transparant protocol waarbij weinig interactie van de eindgebruiker nodig is om een veilige sessie tot stand te brengen. In een browser worden gebruikers bijvoorbeeld op de hoogte gebracht van de aanwezigheid van SSL door een hangslot weer te geven of, in het geval van Extended Validation SSL, door een groene adresbalk met een hangslot weer te geven. Dat is de sleutel tot het succes van SSL – het is een bijzonder eenvoudige ervaring voor eindgebruikers.

Kan ik SSL gebruiken op mijn website?
Op al onze hosting pakketten is het mogelijk om een SSL certificaat op te gebruiken. Voor hosting accounts die zijn ondergebracht op ons Plesk omgeving kunt u naast de betaalde certificaten zelf ook op een vrij eenvoudige manier een Let’s Encrypt certificaat installeren. Neem bij vragen contact op met ons helpdesk.

Is ieder website geschikt voor SSL ?
Ja, u kunt op ieder type website een SSL certificaat installeren zodat het verkeer tussen uw bezoekers en uw website via een https verbinding beveiligd is. Ongeacht of u wordpress, drupal of magento als cms system gebruikt of als uw website gewoon uit html pagina’s bestaat, een SSL certificaat werkt onafhankelijk daarvan.

Als u eenmaal SSL heeft geactiveerd voor uw website dan dient u er voor te zorgen dat alle afbeeldingen, scripts en andere invoegingen over een beveiligde verbinding wordt geladen. Gebeurt dat niet dan blijft het verkeer wel nog steeds beveiligd maar uw bezoekers zullen in hun browser een waarschuwing zien. Voordat u een permanente redirect naar de SSL versie op uw website zet raden wij u aan om eerst uw site op dit soort SSL fouten te controleren. Neem bij vragen en twijfels contact op met onze helpdesk.

Statistieken

Hoe kan ik mijn website statistieken bekijken ?
Afhankelijk van het hosting platform waarop uw site bij ons draait kunt u op verschillende manieren uw bezoekers statistieken bekijken. Als u inlogt op ons beheeromgeving en u gaat naar webhosting beheer voor uw domeinnaam dan kunt u daar doorklikken om in te loggen op uw statistieken pagina.

Hoe kan ik de statistieken bekijken van mijn parkeer domeinen ?
Wij houden voor elke geparkeerde domeinnaam bezoekers statistieken bij zodat u een inschatting kunt krijgen in de aantal bezoekers voor uw domeinnaam. Log in op onze beheeromgeving en ga naar de details van uw domeinnaam. In de linkermenu vindt u het link naar de statistieken pagina.